Category Archives: Ferie

Ferietur til Bornholm – dag 9

Torsdag den 25. juli 2013 I dag skal vi desværre hjem. Vi skal med færgen fra Rønne kl. 10:30, så det er tidligt op. Vi fik pakket det sidste og kom fint afsted. Vi fandt hurtigt havnen og kom ombord … Continue reading

Ferietur til Bornholm – dag 8

Onsdag den 24. juli 2013 I natbar vi ikke fået sovet meget. Slet ikke Julia, som har kastet op ca. hver halve time hele natten igennem. Hun har fået en maveforkølelse. Det er også i dag vi skal ind til … Continue reading

Ferietur til Bornholm – dag 7

Tirsdag den 23. juli 2013 Vi startede vi op “allerede” kl. 9:40 og kørte til Almindingen. Danmarks 5. største skov. Her vandrede vi tre og en halv time rundt i skovene. Først var vi i ekkodalen, så Lille Borg, Rokkestenen … Continue reading

Ferietur til Bornholm – dag 6

Mandag den 22. juli 2013 Så var der skiftedag. Vi skulle flytte ferielejlighed til Dueodde. Vi kørte igen ruten ned langs kysten, da den er den kønneste. Kort efter Allinge parkerede vi cyklerne ved Døndalen for at se et kendt … Continue reading

Ferietur til Bornholm – dag 5

Søndag den 21. juli 2013 Dagen efter kørte vi til Svanneke. Små hyggelige gade med søde huse. Men vi blev dog lidt skuffede. Efter et par timer i Svaneke kørte vi til skoven for at se Rokkestenen. Her skulle igen … Continue reading

Ferietur til Bornholm – dag 4

Lørdag den 20. juli 2013 Næste dag startede vi med at køre op og se Hammershus, og brugte formiddagen der. Hammershus er godt nok storslået. At tænke sig at øen har været forsvaret derfra i middelalderen er noget for sig. … Continue reading

Ferietur til Bornholm – dag 3

Fredag den 19. juli 2013 Efter vi havde sovet rigtigt godt er vi nået til fredag den 19/7. Vi stod tidligt op, spiste morgenmad men den var alligevel blevet 10:20 inden vi fik startet cyklerne. I dag skulle vi til … Continue reading

Ferietur til Bornholm – dag 2

Torsdag den 18. juli 2013 Tidligt op næste morgen til svensk frokost og så afsted af småvejene ned gennem skåne forbi flere søer indtil vi ankom til færgelejeret i Ystad omkring kl. 11:30. Færgen skulle sejle kl. 12:30. 1:20 min. … Continue reading

Ferietur til Bornholm – dag 1

Onsdag den 17. juli 2013 kl. 10:10 var der afgang fra Rypevænget i Langeskov. Vi skal til Bornholm på ferie med en overnatning på vejen i Skåne, Sverige. Vi tog landevejen til Nyborg, ned gennem centrum og hoppede på motorvejen … Continue reading